Tammuskasta oli tullut Enzion silmäterä ja tärkeä kumppani. Nyt tamman liikutus rajoittui enää maasta työskentelyyn - onneksi vain väliaikaisesti. Maha oli alkanut jo pyöristyä, koska tamma oli astutettu tallin hienolla Aave-orilla. Varsasta odotettiin hienoa ja Enzio pohti ottavan varsan hoiviinsa sen kasvaessa ja aloittaessa koulutustaan.
Enzio asetti kapsonin silmäterätammansa päähän ja kiristeli remmit rauhassa oikean mittaisiksi. Sen jälkeen kaksikko suuntasi kentälle tekemään rentoja harjoituksia. Ihan vain taluttelun ja kävelyn lisäksi Enzio pyysi Tammuskalta vähän kokoavia liikkeitä ja asetuksia. Tamma suoritti hienosti ja puhalsi lämmintä ilmaa miehen kasvoille harjoitusten päätteeksi.
Pienen treenisession jälkeen oli edessä pidempi kävelymatka Blacklaken päätalleille eläinlääkärin tarkastukseen. Onneksi kaksikko totta tosiaan jaksoi kävellä sen, ei se niin pitkä matka ollut etteikö jaksaisi. Tammuska se vain nautti kirpeästä pakkasilmasta ja oli Enziokin reippaalla päällä tänään. Eläinlääkärin vastaanotolla Tammuska pääsi ultrattavaksi ja muutenkin tarkastettavaksi. Tulokset eivät olleet mitenkään huolestuttavia ja talliporukka pääsisi odottelemaan terveen varsan syntyä.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti