Shiori oli osallistunut tallin nimissä Lockheedin kanssa marraskuussa 2024 alkaneeseen Power Jumpin cup osakilpailuun. Seuraavat osakilpailut käytiin tasaiseen tahtiin päättyen kvaalikilpailuihin toukokuussa 2025. Ensimmäisessä cup-kilpailussa kaksikolle oli napsahtanut voitto, mutta muuten menestystä ei ollut paljoa. Kvaaleissa Shiori ja Lockheed nappasivat kuitenkin toisen sijan ja näin oli lyöty lukkoon ratsukon lähteminen elokuussa järjestettäviin Power Jump -kilpailuihin.
Toukokuun jälkeen Shiori on käynyt aktiivisesti valmennuksissa Lockheedin kanssa. Siellä on korjailtu kaksikon virheitä ja hiottu vaikeiden yhdistelmien ja käännösten ratsastamista. Joskus Lockheedillä on nimittäin tapana hypätä liian pitkiä hyppyjä joten korkeilla esteillä jotkin sarjat voivat jäädä tiukille. Se jää kuitenkin kaksikolle yllätykseksi, millainen rata heitä on kilpailupaikalla vastassa. Tai radat, jos he pääsevät arvokilpailuihin saakka.
Elokuun alku pyhitettiin levolle. Vasta vähän ennen kilpailuja Shiori ja tumma ori virkistivät muistiaan vielä vähäsen. Ennen lähtöä autoon piti pakata kaikki tarpeellinen varusteista, passeista ja muista asiakirjoista kaikenlaisiin rehuihin, lisäravinteisiin ja herkkuihin. Matkaan lähdettiin ajoissa, jotta päästäisiin mukaan koko viikon tapahtumiin. Myös tallin pääpiru Tina Blacklake oli mukana, totta kai huutamassa hevosia huutokaupassa.. Lähtö sujui hyvissä, mutta jännittävissä tunnelmissa. Tämä ratsukko ei ole vielä ollut ihan näin suurissa kilpailuissa ja tässä voisi olla naisen uran tähtihetket käsillä. Tai sitten Shiori Otanin nimi jäisi unohduksiin ja hän kilpailisi jatkossa vain pienemmissä kilpailuissa. Vai kannattaako epäonnistumisistakaan lannistua? Ehkä ensi vuonna Shiori kisaa toisella hevosella näissä arvokilpailuissa. Toivottavasti jopa omalla hevosella, mutta se nähdään sitten...
Kirjoittanut VRL-14859 (224 sanaa)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti